woensdag 6 juni 2012

Rekenmachine of bezem

Gelukkig dat ik regelmatig op het weblog "kynologie op de korrel" heb gekeken vandaag. Of de beheerder van dat log vond dat de reacties teveel op de persoon gericht waren dus zouden ontaarden in discussies of hij wilde zijn goede kennissen Johan en Marianne beschermen. In ieder geval zijn alle reacties verwijderd. U kunt ze dus niet meer lezen. Dat geeft niet. Ik reageer wel op mijn weblog.

In mijn vorige weblog schreef ik al dat dhr. Berends eerst met zijn vrouw had moeten overleggen alvorens het onderwerp DM aan te halen in zijn reactie op "kynologie op de korrel".
Na de laatste reactie van mevr. Eggink op dat zelfde blog lijkt het erop alsof de communicatie tussen beide echtelieden ernstig verstoord is. Schreef dhr. Berends nog dat bij de NVSWH de laatste 2 jaar geen puppen geboren waren, zijn vrouw komt met de stellige bewering dat er de laatste 3 jaar slechts 9 puppen geboren zijn.
Als reactie op al hun uitlatingen kan ik u het verlossende woord aanreiken. Sinds november 2008 zijn bij de NVSWH meer dan 40 puppen geboren. Niet al te veel vergeleken met de fokkerij buiten de NVSWH, dat geef ik eerlijk toe, maar wel iets meer dan de aantallen die het echtpaar B-E de wereld rondstuurt.

Nou is bekend dat niet iedereen die taalkundig goed onderlegd is ook rekenkundig uit de voeten kan. Trouwens, ook zij die taalkundig regelmatig de fout ingaan kunnen ook op rekengebied flaters slaan. Maar de beweringen van dit echtpaar zijn toch wel tekenend.
Ik vroeg me in eerste instantie toch werkelijk af of ik de avls mijn excuses moest aanbieden voor mijn stelling dat daar "ongebreideld puppen op de wereld getrapt worden". Het begint er nu op te lijken, dat men ook daar twijfels heeft over de rekenkundige capaciteiten van dit echtpaar en daarom zoveel fokt om dit echtpaar te laten zien dat bij 9 het tellen niet stopt. Nee, na 9 volgt 10, dan 11, enz.
Schreef Lawanda niet eens dat een telraam of zakjapanner een uitkomst kon bieden? Hadden de leden van de avls, niet dat er zoveel aanwezig waren op hun laatste ALV, niet beter dat advies van Lawanda op kunnen volgen in plaats van met een bos bloemen aan te komen.
Het kan natuurlijk ook zijn, dat men blind vaart op die zeer geroemde database waar regelmatig naar verwezen wordt en waarvan iedereen weet dat die verre van compleet is. Tja, dan zou dat weer een excuus voor beiden kunnen zijn ware het niet dat, volgens haar eigen zeggen, mevr. Eggink zeer betrokken is bij het nauwkeurig bijhouden van deze database.

Genoeg daarover. Ieder mag denken wat hij wil.

Ik hoop verder dat in huize B-E een bezem voorhanden is. In haar reactie op dat weblog probeert zij heel duidelijk nogmaals haar eigen straatje schoon te vegen. Wederom breekt, of probeert dit althans, zij een lans voor het openstellen van het stamboek teneinde de mogelijkheid te scheppen een ander ras in te kruisen. Uiteraard zal zij dit verdedigen door te wijzen op gezondheidsproblemen binnen het ras door te veel inteelt en verwijzen naar verbreding van de genenpool, enz.
Maar voor een deel heeft zij dat toch al bewerkstelligd? Of is men gemakshalve dat hele gedoe rond Mithera en Adezz vergeten? Daar werd zij door één van de betrokkenen al beschuldigd de drijvende kracht zo niet één van de drijvende krachten achter die kruising te zijn, met als doel middels fraude stambomen voor deze bastaarden te verkrijgen.
Maar ja, omdat deze honden uiteindelijk geen stamboom hebben gekregen zal over enige jaren doodleuk gesteld worden dat er geen spoortje van bewijs voor te vinden is. Net zoals men buiten de NVSWH constant stelt, dat er geen spoor bewijs is van het inkruisen van honden van andere rassen. Zoals al vaker aangehaald, omdat men buiten de NVSWH niet over het bewijsmateriaal beschikt, ontkent men die fraude in alle toonaarden. Men blijft daar simpelweg in de "ontkenningsfase" hangen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten