dinsdag 30 oktober 2012

Oorlog, geen vrede

Eerder verschenen van mijn hand een aantal stukken getiteld "Oorlog en Vrede".
Even had ik de hoop, dat de vrede binnen de gelederen van de NVSWH getekend was of zou kunnen worden. Deze hoop is met een grote klap de bodem ingeslagen. Na mijn terugkeer uit het buitenland vond ik onderstaande mail in mijn postbus.

Even heb ik geaarzeld, maar gelet op de inhoud, alles wat heeft plaatsgevonden rond de laatste twee Ledenvergaderingen (de ALV en de Buitengewone ALV) hebben mij doen besluiten de mail te publiceren.

Gaat u er maar rustig voor zitten en leest u de kopie van deze mail maar eens.

Quote:
"
Aan het bestuur van de
Nederlandse Vereniging van Saarlooswolfhonden

Aan de leden van de
Nederlandse Vereniging van Saarlooswolfhonden


Geacht bestuur,

Eigenlijk zou ik moeten beginnen met "Veracht Bestuur".

Op 5 oktober 2012 heb ik de voorzitter, dhr. Verbeeck, en het secretariaat, bij monde van mevr. van Onna laten weten dat er een technisch probleem was geconstateerd t.a.v. de website. Dit probleem behelsde het inloggen als webmaster ten einde de website bij te werken, enz. Vanwege dit probleem heb ik contact opgenomen met de provider en zij hebben de fout niet kunnen achterhalen; mogelijk dat bij het uitvoeren van een beveiligings-update een cruciaal bestand beschadigd was, was de conclusie van de systeembeheerders van de provider. Gelijktijdig heb ik dhr. Verbeeck en mevr. van Onna laten ween dat het wel mogelijk is e-mail adresssen aan te maken, te wijzigen, enz. Dit omdat dit los staat van de website.
Hierop is alleen als reactie gekomen, dat ik me niet druk hoefde te maken omdat in de eerstvolgende bestuursvergadering (11 oktober) o.a. de website ter sprake zou komen.
Op 18 oktober heb ik nogmaals persoonlijk dhr. Verbeeck verteld dat het wijzigen en aanmaken van e-mail adressen t.b.v. de nieuwe bestuursleden nog steeds tot de mogelijkheid behoort. Verder heb ik hem verteld, dat wel de mogelijkheid bestond een nieuwe website te bouwen, die een getrouwe kopie zou zijn van de bestaande maar waarin wel de bestuurswijzigingen opgenomen zouden zijn.
Dhr. Verbeeck vertelde mij, dat er voorlopig niets zou veranderen. Omdat dhr. Mast nog steeds herstellende is van zijn ziekte zouden de secretariaatswerkzaamheden voorlopig nog door mevr. van Onna worden waargenomen. Het was derhalve niet nodig e-mail adressen te wijzigen. Ook was het niet nodig een kopie van de website te maken.

Tot mijn grote verbazing heb ik heden, 29 oktober 2012, geconstateerd dat bij de provider de door de verening gebruikte e-mail adressen gewijzigd zijn.
Het e-mail adres info@saarlooswolfhonden.nl dat door mij al vele jaren gebruikt wordt voor het verstrekken van rasinformatie aan geïnteresseerden blijkt nu gebruikt te worden door dhr. Mast.
Het e-mail adres postmaster@saarlooswolfhonden.nl dat door mij gebruikt wordt voor het bijhouden van de website en alles wat verder te maken heeft met e-mail adressen, technisch beheer van de website, etc. blijkt nu gebruikt te worden door dhr. Mast.
Het e-mail adres deutschland@saarlooswolfhonden.nl dat op verzoek van dhr. v.d. Geer door mij was aangemaakt t.b.v. een in te stellen informatie-adres in Duitsland en tot die tijd gekoppeld was aan dhr. v.d. Geer blijkt nu gebruikt te worden door dhr. Mast.
Het e-mail adres clubblad.pupbemiddeling@saarlooswolfhonden.nl dat door mw. Pielanen gebruikt werd t.b.v. de redactie van het clubblad en de status van de pupbemiddeling blijkt nu gebruikt te worden door dhr. Verbeeck.
Het e-mail adres secretariaat@saarlooswolfhonden.nl dat gebruikt werd door mw. van Onna en dat ook zou blijven gebruiken totdat dhr. Mast volledig hersteld zou zijn blijkt nu gebruikt te worden door dhr. Mast.

Dit alles getuigt mijns inziens van een grote onbeschoftheid, onbeschaamdheid en zeer onbetamelijk gedrag dat deze wijzigingen zijn doorgevoerd zonder dat de betrokkenen hiervan op de hoogte gesteld zijn. Dit betekent tevens, dat alle e-mails die afgelopen week verzonden zijn naar bijv. info@saarlooswolfhonden.nl bij dhr. Mast terecht gekomen zijn zonder dat de afzender daarvan op de hoogte is gesteld.
Ik ga er derhalve vanuit dat deze mails, waaronder ook die voor mij persoonlijk bedoeld waren, bij de overige bestuursleden terecht gekomen zijn.

Uit deze wijziging van e-mail adressen, kan ik alleen maar concluderen dat het bestuur van de NVSWH besloten heeft mij als webmaster uit mijn functie te ontzetten. Tevens maak ik eruit op, dat het bestuur heeft besloten dat ik na 14 jaar niet langer verantwoordelijk ben voor de website van de NVSWH.
In 1998 heb ik t.b.v. de NVSWH een website opgezet, waarvoor jarenlang via mijn privé-provider gebruik gemaakt werd van aan mij toebedeelde schijfruimte. Vervolgens werd een toenmalig lid van de NVSWH, dhr. de Grom, belast met het beheer van de website en, nadat deze zijn lidmaatschap had opgezegd, werd mij gevraagd wederom het beheer van de website op mij te nemen.

Drie jaar geleden heeft de voorzitter gevraagd hoe ik tegenover een vernieuwing van de website stond. Ik heb toen verteld daar volledig achter te staan, omdat ik niet over grafische kennis beschik en het bestuur iemand op het oog had die wel die kennis in huis had.
Een jaar later belde dhr. v.d. Geer mij op om te vragen bij welke provider de website was ondergebracht, wat de kosten waren en gelijktijdig werd mij medegedeeld dat hij het beheer van de website zou overnemen en dat in geval van problemen ik mocht, met de nadruk op mocht, helpen.
Hierop is het stil gebleven. Niet één initiatief vanuit het bestuur.
Eveneens de afgelopen drie jaar heb ik tijdens de rondvraag van de Algemene Leden Vergadering gevraagd of het bestuur zelf ook eens artikelen voor de website zou aanleveren. Steevast was het antwoord van de voorzitter: "Dit nemen we mee". Ik heb geen idee waar naartoe dit meegenomen zou worden, maar er werd geen klap aan of mee gedaan. Stilte vanuit het bestuur, m.u.v. af en toe een verzoek de Nieuwsbrief op de website te plaatsen.

De afgelopen tien jaar hebben mijn vrouw en ik zorg gedragen voor de rasinformatie. Vele uren hebben wij telefonisch belangstellenden van de nodige informatie voorzien. Duizenden e-mails zijn verzonden met betrekking tot rasinformatie en vele belangstellenden zijn bij ons thuis geweest om kennis te maken met het ras. Vele leden en niet-leden van de NVSWH hebben wij te woord gestaan wanneer er problemen van welke aard ook waren met de hond. Waar nodig hebben wij of zelf advies kunnen geven of de eigenaren door kunnen verwijzen.

Uit eerder genoemde e-mail wijziging blijkt dat ook dit ons uit handen is genomen.

Dit alles leidt tot slechts één conclusie. Dit bestuur, verantwoordelijk voor deze gang van zaken, heeft lak aan de door haar leden jarenlang met veel enthousiasme verrichtte werkzaamheden en kan niet eens de beleefdheid opbrengen deze leden op de hoogte te stellen van een wijziging in de taakverdeling.

Alle genoemde wijzigingen aan de e-mail adressen en de adressering daarvan moeten op 21 of 22 oktober door dhr. Mast aangebracht zijn, aangezien hij als enige over een kopie van de noodzakelijke inloggegevens kan beschikken. Bovendien heb ik op 22 oktober de laatste backup van de database van de website ontvangen en zijn wijzigingen aan e-mail adressen pas na 24 uur geëffectueerd.

Ik zal er derhalve voor zorgen, dat deze mail tevens via internet openbaar gemaakt wordt opdat een ieder kan lezen hoe onbetrouwbaar, onfatsoenlijk en onbeschoft dit bestuur in mijn ogen is.

Ruud in 't Veld

"
Unquote.

Naar aanleiding hiervan heb ik getracht contact te krijgen met zowel dhr. in 't Veld als mw. Pielanen. Helaas waren zij telefonisch niet bereikbaar. Op een reactie van beiden op mijn mails wordt nog gewacht.

8 opmerkingen:

  1. Even afgezien van het feit wie of wat er fouten heeft gemaakt,is het natuurlijk vreemd als je persoonlijke mail verwacht en krijgt op info adres van een RV.Dat adres moet in feite ingezien kunnen worden door alle bestuursleden en degene die info geeft.
    Maar ik heb zelf ook ondervonden dat degene die de website beheerd nogal veel controle en macht heeft.
    Dus om nu alles weer bij 1 persoon te leggen lijkt me niet handig.Iedereen in dit land moet nu toch wel door hebben dat je ook je zgn. vrienden niet kan vertrouwen.
    Er is trouwens nu weer een oude backup geplaatst volgens mij.Met nog steeds oude adressen en telefoonnrs.
    Ruud had deze mailtrouwens ook gewoon op clubs kunnen zetten,was hij eerder bij iedereen terecht gekomen.

    Gr. Christa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Omdat de kopie van de website, met het overzicht van het nieuwe bestuur, niet nodig was was ik gestopt met het maken daarvan en had ik de oude site weer teruggezet. De bestanden van de kopie had ik verwijderd. Tot mijn verbazing vandaag gemerkt, dat de nieuwe webmaster het verwijderen van die bestanden ongedaan heeft gemaakt of laten maken en dat die bestanden dus nu gebruikt worden voor een "nieuwe" website met aangepast bestuursoverzicht.
      Men gaat nu goede sier maken met het werk van anderen. Hoe diep kan je zinken.

      Ruud

      Verwijderen
  2. Beste Barend,
    Naar aanleiding van uw e-mail hierbij mijn reactie.
    "Intussen heb ik via een mail antwoord gekregen op mijn "klacht" aan het bestuur van de NVSWH.
    In die mail erkent de voorzitter dat het bestuur, vanwege zoals hij het noemt mis-communicatie, niet correct gehandeld heeft. Hij biedt namens hemzelf en namens het voltallige bestuur zijn excuses aan.
    Gelijktijdig geeft hij aan dat het bestuur inderdaad voornemens was alle taken, werkzaamheden, etc. die nu nog door niet-bestuursleden verricht werden onder te brengen bij het bestuur zelf.
    Vervolgens geeft hij aan niet te beroerd te zijn op eerstvolgende Algemene Leden Vergadering publiekelijk de excuses aan te bieden en gelijktijdig een blijk van waardering uit te spreken, etc.
    Men (!) spreekt dankbaarheid uit voor alle door mij verrichte werkzaamheden t.b.v. de NVSWH (!)

    Aangezien de afzender van de mail toestemming moet verlenen de mail te openbaren volsta ik met dit summiere uitreksel.

    Ik heb afgelopen uren me afgevraagd hoe hierop te reageren. Ik ben sinds 1985 lid van de NVSWH en heb mij vanaf die tijd op alle mogelijke manieren ingezet voor het belang van de vereniging en nog meer in het belang van de Saarlooswolfhond. Wanneer nodig heb ik daarvoor vakantie-dagen opgenomen, voor honderden guldens/euro's aan porto-kosten uitgegeven, kilometers gereden, enz. enz. zonder daarvoor ook maar enige financiële compensatie te vragen. Dit alles in het belang van het ras.
    Ik kan nog wel even doorgaan op deze manier, maar vraag me gelijktijdig af of dat zin heeft.

    Het bestuur van de NVSWH heeft klaarblijkelijk besloten een geheel nieuwe weg in te slaan. Een weg waarbij ervaring in de kynologie, kennis van de Saarlooswolfhond en vooral kennis omtrent afstamming van de individuele honden niet van belang wordt geacht. Prima. Maar dan wel zonder mijn medewerking."

    Ik heb het bestuur inmiddels een antwoord op de mail van dhr. Verbeeck gestuurd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hieronder de tekst van mijn laatste mail aan het bestuur:
      ""Geachte voorzitter,

      Na ontvangst van uw antwoord heb ik de nodige tijd genomen mij daarover te bezinnen.
      Op dit moment ben ik nog steeds te kwaad om excuses te aanvaarden.

      Eerlijk gezegd hield ik er al zo'n twee jaar rekening mee dat het bestuur veranderingen zou gaan aanbrengen t.a.v. de website. Dat is mij door dat bewuste telefoontje van dhr. v.d. Geer wel duidelijk geworden. Ook uitlatingen vanuit het bestuur op de voorlaatste Algemene Leden Vergadering dat het bestuur zou overgaan tot herschikking van de taakverdeling gaf al meer duidelijkheid.

      Uitgaande van een eerdere mededeling van u dat op 11 oktober in de bestuursvergadering gesproken zou worden over de website ben ik van mening dat, indien dat onderwerp daadwerkelijk ter sprake gekomen is, er op 18 oktober in Woudenberg voldoende gelegenheid was mij uit te nodigen voor een gesprek aangaande de informatie-verstrekking aan belangstellenden en het onderhoud van de website.

      Wanneer ik niet bij toeval ontdekt had dat de routering van e-mail adressen van de NVSWH gewijzigd was, vraag ik mij af wanneer het bestuur van plan geweest zou zijn mij voor bedoeld gesprek uit te nodigen.

      Het lijkt erop alsof het bestuur niets geleerd heeft van recent gemaakte fouten. Met andere woorden: "Wie het verleden niet kent, zal ook in de toekomst dezelfde fouten maken."

      Ik vraag me dan ook verder af waaruit de voortvarendheid van het bestuur bestaat. De website van de vereniging wordt ondergeschikt gemaakt aan een account op Facebook. Heeft deelname aan "social media" plots meer prioriteit?
      Wanneer ik verder verneem dat u, gedwongen door mijn eerste mail, het direct noodzakelijk vind een mail naar mw. Pielanen te sturen waarin zij na 37jaar pupbemiddeling en clubblad, maar waarin met geen woord gerept wordt over de inspanningen van haar en haar man t.a.v. de fokkerij, aan de kant geschoven wordt, maar nog wel artikelen MAG leveren voor het clubblad krijg ik het idee dat de voortvarendheid van het bestuur eruit bestaat leden te schofferen. Dat belooft nog wat voor de toekomst.

      Al met al kan, indien ik op een eerstvolgende Algemen Leden Vergadering van de NVSWH aanwezig zal zijn, elke vorm van dank cq. erkentelijkheid achterwege blijven.

      Ruud in 't Veld."

      Verwijderen
  3. DE RASNAAM IS EN BLIJFT SAARLOOSWOLFHOND


    de rasnaam is en blijft saarlooswolfhond

    Ga naar: www.saarlooswolfhonden.eu


    Diny Pielanen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Na mijn antwoord aan de voorzitter van de NVSWH, dhr. Verbeeck, heb ik volgende mail verzonden:

    "Nederlandse Vereniging van Saarlooswolfhonden
    t.a.v. het secretariaat
    Dhr. Mast
    Keurnotenlaan 2
    Rolde.

    Naar aanleiding van de gebeurtenissen van deze week, u wel bekend, wens ik met onmiddellijke ingang mijn lidmaatschap van de NVSWH te beëindigen.
    Na 27 jaar lidmaatschap, waarbij ik mij altijd met hart en ziel heb ingezet voor vereniging en voor het ras, zijn de gebeurtenissen van afgelopen tijd mij rauw op het dak gevallen. Dat trouwe en loyale leden op deze wijze aan de kant geschoven worden is de bekende druppel geweest.

    Hoogachtend,

    Ruud in 't Veld
    "

    Hierop is gereageerd door één van de nieuwe bestuursleden:
    "Dag Ruud,
    Ondanks dat het natuurlijk niet allemaal van de ene op de andere dag gebeurd en gezien de ontstane situatie wellicht een logisch gevolg, is het een erg teleurstellend feit dat je na 27 jaar meer dan verdienstelijk actief te zijn geweest binnen de NVSWH op deze manier "afscheid" neemt.

    Jammer!

    Voor wat het waard is, ik wens je welgemeend het beste.
    "

    Voor rasinformatie hoeft u dus niet meer met mij te bellen. Ondanks dat mijn naam nog op de website van de NVSWH staat. Een website die nog steeds niet bijgewerkt is, omdat dat niet noodzakelijk gevonden werd en wordt.

    Ruud

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Welkom Ruud bij de club van verenigingsloze SWH bezitters.Maar ook zonder RV kan je genoeg doen voor het ras hoor.Alleen je invloed is wat minder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor een chronologische gang van zaken verwijs ik u naar:
    http://www.saarlooswolfhonden.eu/index.php/10-nieuws/26-ook-ik-ontslag.

    Ruud

    BeantwoordenVerwijderen